1- تحقیق در خصوص ویژگی های برنامه درسی در نظام آموزش از دور
2-تحقیق در خصوص مهارتهای تحصیلی دانشجویان نظام آموزش از دور،روشهای یادگیری نظری عملی کارگاهی و آزمایشگاهی و روشهای آزمون سازی و امتحانات در نظام آموزش از راه دور
محور دوم
حوزه مطالعات توسعه ای
گام یک)شناسایی وضعیت موجود دانشگاه
1-بررسی فرایند یادگیری مجازی و غیر مجازی کنونی در دانشگاه پیام نور
2-بررسی روشهای آزمون سازی و امتحانات در دانشگاه پیام نور
حوزه ترویج علم و توانمندسازی منابع انسانی در زمینه آموزش از راه دور و یادگیری الکترونیکی
گام دو)تولید محتوا
1-برنامه ریزی و انتشار فصلنامه علمی-پژوهشی آموزش از راه دور در دانشگاه
2-برنامه ریزی ،تولید محتوا و تالیف کتابهای فرادرسی و کمک درسی ویژه دانشجویان
گام سه) برنامه ریزی و اجرای کارگاههای آموزشی حضوری و مجازی
1-کارگاههای ویژه مهارتهای تحصیلی دانشجویان
گام چهار) برپایی سامانه های آموزش مجازی توانمندسازی دانشجویان و منابع انسانی دانشگاه
1-سامانه آموزش و تقویت مهارتهای تحصیلی دانشجویان
با همکاری دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه
محورچهارم
معرفی دانشگاه بعنوان قطب علمی آموزش از راه دور کشور جهت بهبود وجهه دانشگاه در سطح ملی و بین المللی
حوزه همکاریهای تحقیقاتی با سایر دانشگاهها و موسسات پژوهشی کشور
گام یک) برنامه ریزی تدوین تفاهم نامه های لازم برای توسعه فعالیتهای پژوهشی مشترک با نهادهای پژوهشی ملی و بین المللی در زمینه آموزش از راه دور
1- تاسیس کانون فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور
2- ارتباط با پژوهشکده ها و دانشگاه های داخل برای همکاری های مشترک
3- بررسی و پی گیری تفاهم نامه های قبلی با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزشی
گام دو)انجام فعالیتهای مشترک پژوهشی با انجمنهای علمی کشور
1- شناسایی انجمن های معتبر و همسو با اهداف پژوهشکده
2- برگزاری سمینارها و کنفرانس های مشترک
محورپنجم
طرح های کلان بین بخشی
گام یک)برنامه ریزی ،طراحی و برپایی سامانه آزمایشگاه مجازی علوم پایه
با همکاری دانشکده علوم پایه دانشگاه
1- جلب حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری
2- تولید ، تدوین و سازماندهی محتوا ی آموزشی
3-راه اندازی سامانه
گام دو)برنامه ریزی ،طراحی و تدوین دانشنامه آموزش از دور و یادگیری الکترونیکی
با همکاری دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه
1- جلب حمایت وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و بنیاد دانشنامه
2-تولید وتدوین محتوا
3-انتشار مجازی و کاغذی مطالب